تبلیغات اینستاگرام؛ کلید جذب مشتریان جدید2023-03-18
بهترین راه تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام جریان
همچنین، یکی از موثرترین راهکارها برای ارتباط شخصیسازیشده با مشتریان، استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامکهای تبلیغاتیست که نرخ خواندهشدن آنها به 98% میرسد. در مقابل، بازاریابی اینترنتی مقرونبهصرفهتر است، دسترسی جهانی دارد و امکان اندازهگیری دقیق نتایج را فراهم میکند. اگر کسبوکار شما در کنار یک برند دیگر که مشتریان مشابه دارد، دیده شود، بدون تبلیغات مستقیم، مشتریان جدید جذب خواهید کرد.
در صورت استفاده از ایمیل مارکتینگ یا هرنوع تبلیغات چاپی برای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، از این فرصت نهایت استفاه را ببرید. ظرفیت هر پست برای هشتگ ۳۰ است اما با استفاده از ۳۰ هشتگ احتمالا به سراغ هشتگهای نامرتبط میرویم. استفاده صحیح از هشتگ به افراد بیشتری کمک میکند تا کسبوکار شما را بیابند.
همکاری با اینفلوئنسرها یکی از روشهای مؤثر برای تبلیغ فروشگاه آنلاین است. حال سوال این است که کسب و کار شما چگونه می تواند یک تبلیغات موفق در اینستاگرام را با استفاده از قابلیت های این شبکه اجتماعی بزرگ پایه گذاری کند؟ برای این منظور، آموزش تبلیغ در اینستاگرام ضروری است. شما باید با استراتژی های هدفمند، از جمله استفاده از هشتگ های مناسب، همکاری با اینفلوئنسرها و ایجاد محتوای جذاب، به جذب مخاطبان هدف خود بپردازید. برای افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت، سئو (SEO) و بازاریابی محتوایی از موثرترین استراتژیها در بازاریابی اینترنتی هستند. سئو با بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، باعث میشود سایت شما در نتایج جستجو رتبۀ بهتری کسب کند و ترافیک ورودی ارگانیک جذب کند. این روش نیازمند زمان و تلاش نسبتاً زیاد است اما نتایج بلندمدت و پایداری دارد.
- {
- برای جذب مشتری در اینستاگرام در هنگام معرفی محصولات و خدمات خود، بههیچوجه از عکسهای بیکیفیت استفاده نکنید. |}
- در مراحل بعدی، طبق نکاتی که در ابتدای متن بیان شد عمل کنید تا کاربران را به پیج خود جذب کنید و فروش خوبی را شاهد باشید. {
- و با ویژگیهای داخلی اینستاگرام، مانند پرسش و پاسخ زنده و نظرسنجی، میتوانید جلسات زنده خود را حتی تعاملیتر و جذابتر کنید. |}
- ترفندهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک میکند تا از راه تخفیف، محصولات خود را به فروش برسانید.
- اما واقعیت این است که همه کسبوکارها بودجه تبلیغاتی ندارند و اتفاقاً بسیاری از برندهای موفق، بدون صرف هزینههای کلان، مشتریان زیادی جذب کردهاند. {
- چرا که این روزها خرید فالوورهای فیک، مثل آب خوردن است و هر کسی میتواند تا هر تعدادی که میخواهد فالوور فیک بخرد و خود را دلخوش به آنها کند. |}
روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ 50 روش کارآمد
پاسخ دادن به سؤالات مخاطبان در استوری روشی ایده آل برای نشان دادن این است که نظرات را مطالعه میکنید و به فالوورهای خود اهمیت میدهید و میتواند باعث تعامل بیشتر شود. همچنین با پاسخ دادن به سوالات مرتبط با صنعت با استفاده از تخصص شما به اثبات حرفهای بودن خود کمک میکنید. با ایجاد یک پست با چندین استوری صادقانه از محل کار، کار کردن در شرکت یا صاحب کسبوکار را به اشتراک بگذارید.
یکی دیگر از راههای تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری این است که در سایر شبکههای اجتماعی دربارهٔ اکانت اینستاگرام خود صحبت کنید. تمام این موارد به شما کمک میکنند نهتنها تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، بلکه مشتریان فعلی خود را هم حفظ کنید و آنها را به تکرار خرید ترغیب کنید. مسابقههای اینستاگرامی یکی از بهترین روشهای اثربخش تبلیغات برای جذب مشتری به حساب میآیند؛ زیرا به شما کمک میکنند تا در مدتزمان بسیار کوتاهی در معرض دید هزاران نفر قرار بگیرید. بهعنوان مثال، اسنپ یک مسابقهٔ بسیار ساده را برای افزایش تعداد فالوورهای خود برگزار کرده است.
شناسایی اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت و محصول شما و همکاری با آنها میتواند به افزایش دیدهشدن و اعتبار برند شما کمک کند. برگزاری نظرسنجی و مسابقههای مختلف میتواند به افزایش تعامل و مشارکت کاربران کمک کند. این فعالیتها میتوانند به شما در جمعآوری اطلاعات مفید درباره ترجیحات مشتریان و افزایش آگاهی از برند کمک کنند. یکی از مزایای بزرگ تبلیغات در اینستاگرام امکان تحلیل دقیق عملکرد کمپین ها است.
یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. یکی از کمهزینهترین و قویترین روشهای افزایش مشتری، بازاریابی دهانبهدهان است. وقتی یک مشتری از شما راضی باشد، داوطلبانه شما را به دوستان و آشنایانش معرفی میکند.
این تغییر رویکرد، نشاندهنده درک عمیقتر از پویاییهای بازار و ضرورت دستیابی به مقیاس اقتصادی مناسب است. با وجود رشد سریع، تعداد کاربران فعال تردز هنوز در مقایسه با رقبای اصلی کمتر است. اگر از الان روی این پلتفرم برنامهریزی کنید، خیلی زود میتوانید فالوور جذب کنید و به درآمدزایی برسید. تردز به کاربران اینستاگرام امکان میدهد تا با حساب اینستاگرام خود وارد شوند و بدون نیاز به ساخت پروفایل جدید، از همان اکانت خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که برای استفاده از تردز باید حساب کاربری اینستاگرام داشته باشید. پس به این که کدام حساب اینستاگرامتان را به تردز متصل میکنید، دقت کنید.
ابزارها و تکنیکهای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام
به یاد داشته باشید که بهینهسازی تبلیغات یک فرایند مداوم است که نیاز به تحلیل دقیق و آزمایش مداوم دارد تا بتوانید در نهایت به بهترین عملکرد دست یابید. در ادامه، به معرفی برخی از مهمترین ابزارها و تکنیکهای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت. آیا تصور می کنید که تنها نوجوانان و جوانانی که عکس سلفی می گیرند، کاربران این پلتفرم هستند؟ واقعیت این است که اینستاگرام به مراتب فراتر از این گروه سنی می باشد. باید بدانید که بیشترین درصد کاربران اینستاگرام بین سنین 18 تا 29 سال قرار دارند که حدود 55 درصد از کل کاربران را تشکیل می دهند؛ اما این همه داستان نیست.
افزایش رقابت، فشار برای دستیابی به سودآوری پایدار، و ضرورت نوآوری مستمر، محرکهای اصلی این تحول به شمار میروند. در این میان، راهبردهای ادغام و تملک به عنوان ابزاری برای بازآرایی نیروها و ایجاد ساختارهای کارآمدتر، اهمیتی فزاینده یافته است. یک شرکت نوپا که با ارائه اپلیکیشن مشاوره آنلاین پزشکی شروع کرده بود، با خرید کلینیکهای تخصصی، آزمایشگاهها و شرکتهای تجهیزات پزشکی، توانست اکوسیستم یکپارچهای در حوزه سلامت دیجیتال ایجاد کند. این شرکت با ترکیب مراقبتهای حضوری و آنلاین، مدل جدیدی از خدمات سلامت را معرفی کرد که امروز به الگویی در این صنعت تبدیل شده است.
این نوع تبلیغات میتواند کاربران را به خرید از شما ترغیب کند و باعث شود که آنها علاوه بر فالو کردن شما، خرید خود را نیز انجام دهند. به همین دلیل، محتوای تبلیغاتی شما باید بهطور خاص به نیازها و علایق هدفگروهتان پاسخ دهد. به جای تولید محتوای عمومی، تمرکز خود را روی محتوای خاص و جذاب قرار دهید که مخاطبان را به تعامل و فالو کردن ترغیب کند.
خرید لایک و ویو باعث می شود، الگوریتم اینستاگرام پیج شما را یک حساب پربازدید تلقی کند و راحت تر محتواهای شما را به افراد دیگر نشان دهید. از طرفی، شما به اینفلوئنسری نیاز دارید که نهتنها در حوزهٔ مرتبط با موضوع کسبوکار شما فعالیت کند، بلکه رابطهٔ خوبی با فالوورهای خود داشته باشد. یافتن اینفلوئنسرها، ارزیابی نرخ تعامل آنها و همچنین برقراری ارتباط با آنها فرآیندی زمانبر و دشوار است و در این میان، ممکن است شما فرصتهای خوبی را از دست بدهید. نکتهای که باید هنگام تبلیغات با هدف جذب مشتری رعایت کنید این است که بهتر است باب میل مخاطب هدفتان رفتار کنید. از این رو، باید بفهمید چه نوع محتوایی بیشترین تاثیر را در جذب مشتری دارد و مخاطب بیشتری را برای شما به ارمغان میآورد.
این تعاملات میتواند به تقویت رابطه شما با مشتریان و ایجاد احساس اعتماد و وفاداری کمک کند. انتخاب یک عکس حرفهای و با کیفیت بالا میتواند تأثیر زیادی بر روی نظر اولیه کاربران داشته باشد. اگر به دنبال بهبود استراتژی های تبلیغاتی خود در اینستاگرام هستید تیم متخصص تارنما آماده ارائه مشاوره رایگان به شماست. با استفاده از تجربه و دانش ما می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را بهینه سازی کنید و به نتایج مطلوب دست یابید. با استفاده از ویدئوهای کوتاه و جذاب می توانید داستان برند خود را به شکلی گیرا و تاثیرگذار به مخاطبان منتقل کنید و آن ها را به تعامل با برند خود ترغیب کنید.
این روند میتواند منجر به کاهش هزینهها و افزایش نرخ تبدیل برای برندها شود. توجه داشته باشید که ابزارها و تکنیکهای مختلفی برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را به بهترین نحو مدیریت کنید. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین و قدرتمندترین پلتفرمهای شبکههای اجتماعی در دنیای دیجیتال، ابزاری عالی برای برندها و کسبوکارها به شمار میرود.
اما بهتر است توجه داشته باشید که موفقیت در بازاریابی اینترنتی نیازمند تحلیل مداوم دادهها، بهبود تجربۀ کاربری و تعامل مستقیم با مخاطبان است. در نهایت، با بهکارگیری این استراتژیها، میتوانید در فضای رقابتی امروز، جایگاه برند خود را ارتقا دهید و به اهداف کسبوکار خود دست یابید. تبلیغات در اینستاگرام میتواند تاثیر قابل توجهی بر فروش شما داشته باشد. با استفاده از قابلیتهای هدفگیری دقیق، انواع مختلف تبلیغات و ابزارهای تحلیل پیشرفته، میتوانید به مخاطبان گستردهای دسترسی پیدا کنید و آنها را به خرید محصولات یا خدمات خود ترغیب کنید.
{آیا استفاده از تبلیغات پولی در اینستاگرام ارزشمند است؟
|}عکسی از آنها، موقعیت آنها و چند دلیل که میخواهید دستاوردهای آنها را بشناسید به اشتراک بگذارید. می توانید الگوهای مختلفی برای برجسته کردن کارمندان پیدا کنید تا کار را آسان کنید، یا یک الگوی سفارشی با برند شرکت خود ایجاد کنید تا ماه به ماه ثابت بماند. گذار از مرحله رشد اولیه به دوران بلوغ، مستلزم تحولات ساختاری عمیقی است که راهبردهای ادغام و تملک میتواند نقشی کلیدی در آن ایفا کند.
اگر به دنبال جذب مشتری هستید، در انتخاب عکس پروفایل و متن بیو دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا اینها هستند که هویت شما را شکل میدهند و تعیین میکنند تا چه اندازه قابلاعتماد هستید. وقتی کاربران برای اولین بار پیج شما را میبینند، اولین چیزی که توجه آنها را جلب میکند، ظاهر پیجتان است. اینکه چه پروفایل و چه بیویی برای صفحهتان در نظر گرفتهاید خیلی اهمیت دارد. اینکه برای محصولات خود، گارانتی معتبر در نظر بگیرید و یا در صورت وجود هرگونه مشکل از جانب برندتان، مسئولیت آن را بپذیرید، یک امتیاز مثبت محسوب میشود که مشتریان شما را افزایش میدهد.
الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم در حال تغییر است و ممکن است تبلیغاتی که قبلاً موفق بودهاند، به دلیل تغییرات الگوریتم عملکرد ضعیفی داشته باشند. پستهای نقل قول در اینستاگرام بسیار خوب عمل میکنند و فقط به این دلیل که در بین مردم فراگیر میشوند، پتانسیل ویروسی شدن را دارند. نقل قولی را که دوست دارید پیدا کنید و مطمئن شوید که منبع آن را ذکر میکنید. دستور پخت اگر چیزی است که مخاطبان شما ممکن است به آن علاقه داشته باشند، هر از گاهی یک تصویر یا ویدیوی دستور غذا را در حساب خود ارسال کنید. مراحل تهیه آن را در نظر بنویسید یا پیوندی در بیو خود به دستور غذا در وبلاگ خود اضافه کنید. پستهایی با چندین عکس می وانند حداکثر 10 عکس یا کلیپ ویدیویی داشته باشند، که آنها را برای به اشتراک گذاری بسیاری از اطلاعات مفیدی که مردم با دیگران به اشتراک می گذارند ایدهآل میکند.
این روش معمولاً هزینۀ بالایی دارد و به مخاطبان محدودی نیز نمایش داده میشود. سعی کنید شات را در زمانی منتشر کنید که مخاطبان بیشتری آنلاین هستند و احتمال دیده شدن بیشتر است. شات کردن (shoutout) در اینستاگرام یعنی شما در صفحهتان یک پست یا استوری منتشر کنید که به معرفی یا تبلیغ صفحه دیگری بپردازد. پس مواظب باشید که با بینظمی و بدقولی، مشتریها و مخاطبان خود را از دست ندهید. کسانی را برای تبلیغات در نظر بگیرید که محبوب و مسئولیتپذیر باشند و همچنین، در زمینه کسبوکار شما فعالیت کنند.
این کار میتواند فالوورهای شما را افزایش دهد و سر و صدای برند شما را زیاد کند. برای مثال در تصویر زیر کاربر با هشتگ WITH_GALAXY# به تولید محتوا برای گوشیهای موبایل سامسونگ پرداخته است. در واقع این هشتگ به محتوای تولید شده توسط کاربر و عکسهایی گرفته شده با گوشی سامسونگ اختصاص داده شده است. کاربرد اینستاگرام این است که موارد مورد علاقه خود را در سریعترین زمان ممکن به اشتراک بگذارید. به همین دلیل ایجاد تصاویر جذاب و با کیفیت بالا در تبلیغ محصولات نقش مهمی دارد. اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را به گروههای خاصی از افراد که به محصولات مشابه شما علاقهمند هستند نمایش دهید.
اگر میخواهید در این قابلیت و بقیه ترفندهای اینستاگرامی خبره شوید، از دورههای ادمینی دیدوگرام استفاده کنید. هر سوالی درباره این موضوع داشتید، حتماً در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. برای ایده گرفتن میتوانید از مقاله ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ما استفاده کنید. اگر هر روز در حال شات کردن صفحات مختلف باشید، ممکن است مخاطبان خسته شوند و حتی صفحه شما را ترک کنند.
تردز (Threads) جدیدترین شبکه اجتماعی متاست که این روزها حسابی سر و صدا کرده است. یک پلتفرم متنمحور که ترکیبی از بهترین ویژگیهای توییتر و اینستاگرام است. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود.
تنها کاری که باید بکنید این است که یک فرد معتمد را بهعنوان ادمین پیجتان استخدام کنید و کارها را به دستش بسپارید. البته همزمان سعی کنید که موارد لازم و ضروری را یاد بگیرید تا افسار کارتان در دستهای خودتان باشد. نسبت به همهچیز حساس باشید و دقت زیادی به خرج دهید تا خیالتان از بابت رفتار درست ادمین با مشتریها راحت باشد. اگر اولین بار است که یک صفحه کاری در اینستاگرام باز میکنید و با نحوه سازوکار این پلتفرم خیلی آشنایی ندارید، اصلا نگران نباشید.
با نظر دادن در مورد استوری شما، مخاطبان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. از Canva یا برنامه ویرایش عکس دیگری برای ایجاد یک گرافیک سریع همراه با یک سوال برای دنبال کنندگان خود استفاده کنید. اضافه کردن یک سوال مستقیم به پست خود به جای عنوان میتواند مشارکت بیشتر در نظرات را تشویق کند. چه مهارت هایی را میتوانید در یک پست ویدیویی یا تصویری اینستاگرام نشان دهید که به دیگران نگاهی اجمالی به تخصص شما بدهد؟ یا پستی را در مورد یک سرگرمی سرگرم کننده در کنار خود به اشتراک بگذارید. از یک پست اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبان خود را از راه اندازی محصول یا خدمات آینده مطلع کنید.
اکانت اینستاگرام محل مناسبی برای تبدیل مشتریان بالقوه است؛ بنابراین باید تعداد زیادی از افراد را به این صفحه بکشانید. برای مثال، شما میتوانید آیدی اینستاگرام خود را روی کارت ویزیت و بروشورهایتان چاپ کنید یا روی تابلوی فروشگاه خود به اکانت خود در اینستاگرام هم اشاره کنید. از طرفی، هنگام گفتوگو با دیگران، آنها را به بازدید از اکانتتان دعوت کنید. بسیاری از افراد سعی میکنند از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کسبوکارهای اطراف خود استفاده کنند.
محتوای ویدیویی، به ویژه استوریها و ویدیوهای کوتاه مانند ریلز، به طور فزایندهای محبوب و مؤثر شناخته شدهاند. تصاویر باکیفیت بالا، پستهای تعاملی مانند سوالات یا نظرسنجیها نیز میتوانند تعامل خوبی ایجاد کنند. از استفاده از Instagram Ads Manager و هدفگذاری دقیق گرفته تا آزمایش A/B و تحلیل دادهها، هر یک از این تکنیکها میتوانند به شما کمک کنند تا تبلیغات خود را بهینه کرده و نتایج بهتری کسب کنید. تحلیل دادهها و گزارشدهی یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تبلیغات است. با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، میتوانید عملکرد تبلیغات خود را پیگیری کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.
برای کسب و کارهای بزرگتر و آنهایی که به دنبال ایجاد یک حضور حرفهای و جامع آنلاین هستند، داشتن یک وبسایت فروشگاهی حرفهای توصیه میشود. از طرف دیگر، اینستاگرام میتواند به ویژه برای کسب و کارهای کوچکتر و نوپا که به دنبال راههای کمهزینهتر برای جذب مخاطبان هستند، بسیار موثر باشد. اینستاگرام ابزارهای متنوعی برای تبلیغات ارائه می دهد که به کسب وکارها کمک می کند تا به اهداف خود دست یابند. از جمله این ابزارها می توان به تبلیغات در استوری ها پست های اسپانسری و تبلیغات ویدئویی اشاره کرد. هر یک از این ابزارها ویژگی های خاص خود را دارند و می توانند به شیوه های مختلفی برای جذب مشتریان استفاده شوند. به مرور زمان بت تولید محتوای جذاب، تبلیغات و رعایت نکات مربوط به الگوریتم اینستاگرام می توانید پیشرفت کنید و مشتریان بیشتری را با خود همراه سازید.
مانند یک پست خالی، یک درخواست فضایی را برای بحث بیشتر باز می کند، بنابراین بهتر است زمانی که می خواهید پاسخ های دقیق تری دریافت کنید، از آن استفاده کنید. فروشگاه مواد غذایی حیوانات خانگی میتواند پستی با عنوان «داستان فرزندخواندگی حیوان خانگی خود را به ما بگویید» منتشر کند تا دنبالکنندگان را ترغیب کند که نظر بدهند و با یکدیگر تعامل کنند. تحلیل روندهای موجود در اقتصاد دیجیتال ایران نشان میدهد که این بخش از اقتصاد در آستانه تحولی ساختاری قرار گرفته است.
از طرفی، بازاریابی محتوایی با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مخاطبان، نه تنها ترافیک ارگانیک را افزایش میدهد، بلکه اعتماد مشتریان و اعتبار برند شما را نیز تقویت میکند. ایمیل مارکتینگ یک از استراتژیهای بازاریابی اینترنتیست به شما کمک میکند تا ارتباطی شخصیسازیشده با هر یک از افراد علاقهمند به کسبوکار خود را برقرار کنید. بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای موثر برای حفظ ارتباط با مشتریان و ارائۀ پیشنهادات ویژه است. این روش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالایی دارد و برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی استفاده میشود. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، امکان دسترسی به جمعیت زیادی از کاربران را فراهم میکند.
منبع