افزایش رتبه سایت در گوگل

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

این کار نه تنها افزایش سئو سایت را تضمین می‌کند، بلکه باعث می‌شود کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند. استفاده صحیح از متا تگ ها در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر فوق العاده دارد. هم چنین توضیحات متا (که البته گوگل به تازگی و با توجه به الگوریتم های خودش) آن را به کاربران نشان می دهد می تواند روی تعداد کلیک تاثیر بگذارد. عنوان هر محتوا باید با توجه به نوع صفحه و شناسایی هدف مخاطبین از جستجو مشخص شود. لینک‌های داخلی باعث ایجاد یک ساختار به‌هم‌پیوسته درون سایت شما می‌شوند.

با این حال بهینه سازی سایت برای بازگشت کاربران نیز می تواند در افزایش رتبه آن تاثیر به سزایی داشته باشد. این مسئله موجب بهینه سازی بهتر صفحات در زمینه کلمات کلیدی شده و تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. همچنین اطلاعات بیشتری به گوگل درباره نحوه سازمان دهی سایت ارائه می شود. البته شایان ذکر است که اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس ذاتا دارای چنین قابلیتی هستند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد.

به واسطه چنین صفحات افزایش رتبه فوق العاده ای را مشاهده نخواهید کرد، اما این گونه صفحات از جمله مواردی هستند که هر سایتی الزاما به آن نیاز دارد. در مرحله بعد لازم است که به سازمان دهی مطالب سایت پرداخته و آنها را در مجموعه ها و زیرمجموعه هایی دسته بندی کنید. لیستی از موضوعات مطرح شده در بلاگ تهیه کرده و برای هر یک از آنها دسته ای ایجاد کنید. گوگل قادر به مشاهده این اطلاعات خواهد بود و از آنها برای درک بهتر مطالب استفاده می کند. وبسایت شما مطمئنا در صد در صد مواقع آنلاین نخواهد بود ممکن است در بعضی مواقع سرور دچار خطا شده و بعضی از صفحات از دسترس خارج گردند.

در مطلب " تگ Alt تصاویر چیست؟ " شما را در این زمینه راهنمایی کرده ایم. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. علاوه بر این، تگ‌های هدینگ باعث می‌شوند که مطالب شما ظاهر بهتری پیدا کنند و این موضوع در بهبود رتبه و تجربه کاربری وب‌سایت شما تأثیر مثبتی خواهد داشت. اگر وب‌سایت شما متن‌های طولانی داشته باشد، به احتمال زیاد کاربران مطالب آن را مطالعه نخواهند کرد.

شما می توانید با نوشتن عنوان وتوضیحات متا جذاب برای سایت خود، نرخ کلیک را افزایش دهید (نرخ کلیک چیست؟). همچنین با تولید محتوای کاربری و رفع نیاز کاربر، میزان پرش کاربر از سایت را کاهش دهید (نرخ پرش چیست؟). قرار دادن دکمه های فراخوان به عمل به شما کمک می کند تا کاربر را به انجام دادن یک عمل تشویق کنید. یکی از الگوریتم های گوگل که به آن EAT می گویند خلاصه شده سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness می باشد که به معنای میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن یک سایت است. درصورتی که برای تولید محتوای سایت خود به این سه معیار توجه داشته باشید، گوگل نیز رتبه خوبی به سایت شما در نتایج جستجو می دهد.

به طور کلی تجربه کاربران در وب‌سایت از معیارهای مهم در رتبه‌بندی گوگل است. افرادی که به وب‌سایت‌های غیرجذاب با محتوای بی‌کیفیت وارد می‌شوند، با آن تعامل نمی‌کنند، بنابراین بهبود تجربه کاربری به افزایش تعامل کاربران با وب‌سایت کمک می‌کند. در نتیجه وب‌سایت‌هایی که رضایت کاربران بیشتری را جلب می‌کنند، رتبه‌های بهتری نیز دریافت خواهند کرد. حضور قسمتی از کلمات کلیدی در نام دامنه شاید بتواند به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک کند. به عنوان مثال اگر کار حیطه کاری شما درباره فروش تبلت می باشد، استفاده از کلمه Tablet در نام دامنه شاید امتیازاتی را برای شما به همراه داشته باشد.

این روش ها موجب افزایش دانش شما نسبت به سئو شده و حاوی نکاتیست که حتی برای مبتدیان نیز قابل درک می باشد. در صورتی که علاقه مندید این روش ها توسط رادزاد در سایت شما پیاده سازی شوند، می توانید با ما ارتباط برقرار کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وب‌سایت‌ها را مشخص می‌کند و از طرف دیگر وب‌سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو می‌کند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت‌ های گوگل حداقل می‌تواند از جریمه شدن‌های بی‌مورد جلوگیری کند.

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید این به صورت کاملاً رایگان به افزایش رتبه سایت کمک کنید و بررسی آنها را به صورت گروهی نمایش دهید. اصولاً چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد که در پاراگراف های اولیه بایستی این چگالی بیشتر باشد. در متاوب، ما به کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کنیم تا با ایجاد عناوین و توضیحات متا بهینه و جذاب، نه تنها توجه کاربران را جلب کنند، بلکه با بهبود نرخ کلیک، رتبه سایت خود را نیز ارتقا دهند. نرخ پرش (Bounce Rate) به درصد کاربرانی اطلاق می‌شود که پس از مشاهده تنها یک صفحه، سایت شما را ترک می‌کنند. کاهش نرخ پرش به معنای نگه داشتن کاربران در سایت برای مدت طولانی‌تر است و به گوگل نشان می‌دهد که محتوای سایت شما باکیفیت و مرتبط است. کاربران ایرانی، مانند سایر کاربران جهانی، علاقه دارند تا محتوایی که می‌خوانند سریع و راحت باشد.

برای شروع، اطلاعات خود را در «گوگل مای بیزینس» (Google My Business | GMB) کامل کنید. بهره گرفتن از گوگل بیزینس باعث می‌شود که بتوانید از رقبا پیشی بگیرید و کسب و کار خود را در بخش بزرگی از صفحه نتایج جستجو نمایش بدهید. این بخش به شکل تصویر زیر در صفحه نتایج جستجوهای گوگل نشان داده می‌شود. در صورتی که از تمام راهکارهای این مطلب استفاده نمایید، احتمال پنالنی شدن سایت شما نزدیک به صفر خواهد بود. اما در هر صورت انتخاب استراتژی های سئو نامناسب از طرف شرکت سئو شما یا شبیه سازی فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه بندی در بسیاری از مواقع منجر به پنالتی شدن سایتتان خواهد شد. در صورتی که این پنالتی از نوع Manual باشد، می توانید پس از رفع ایرادات، درخواستی مبنی بر بررسی مجدد سایت به گوگل ارسال نمایید.

یکی از بهترین روش‌ها برای این کار، بالا بردن رتبه سایت تو موتور جستجوی گوگل هست. اما چطور میشه این کارو کرد؟ نگران نباش، ما تو این مقاله بهت همه چیز رو یاد میدیم. از آنجایی که رفتار کاربر برای گوگل بسیار اهمیت دارد، موجب می‌شود که به سایت شما امتیاز منفی داده و آن را در رتبه‌های پایین به نمایش بگذارد. به همین دلیل برای افزایش رتبه سایت می‌بایست با تولید یک محتوای باکیفیت و ارزشمند، میزان حضور کاربر را در سایت خود  افزایش دهید و میزان بانس ریت را به حداقل برسانید. تکرار یا چگالی کلمات کلیدی از دیگر موارد افزایش رتبه سایت است که درهنگام نوشتن محتوا باید به آن توجه کنید. تعداد کلمات کلیدی باید به اندازه باشد، به این معنی که نه آنقدر کم باشد که گوگل متوجه آن نشود و نه آنقدر تکرار شود که گوگل تصور کند قصد فریب او را دارید.

از نظر ما بهترین استراتژی برای بالا آمدن در گوگل این انتخاب روشی است که پایدار باشد و در طولانی مدت به وبسایت کمک کند. در این صورت به شما قول می دهیم سایت با وجود آپدیت های مکرر گوگل دستخوش افت رتبه نشود. بنابراین اگر بدنبال یک راهنمای سئو خلاصه و کاربردی هستید کتاب الکترونیکی سئو به زبان ساده آژانس جینجر را دانلود کنید. شاید این صفحه مستقیما در افزایش رتبه سایت شما در گوگل تاثیر نگذارد، اما جزء موارد ضروری هر وب‌سایتی به شمار می‌رود. بنابراین برای افزایش رتبه سایت بهتر است که از کاراکترهایی استفاده کنید که یادآوری آن برای کاربر راحت‌تر باشد. قیمت سئو در گوگل به عوامل مختلفی مانند رقابت در صنعت، وضعیت فعلی وب‌سایت و استراتژی‌های سئو بستگی دارد.

قبل از اینکه قدم به دنیای پردرآمد سئو بگذارید، ویدیو زیر را از دست ندهید! این ویدیو شما را با رازهای موفقیت در سئو آشنا می‌کند و درک شما را از نحوه افزایش درآمد و فروش از طریق سئو به شدت ارتقا می‌دهد. الگوریتم گوگل دارای پیچیدگی‌های زیادی است و گوگل هرگز این جزئیات را افشا نمی‌کند. متخصصین سئو فقط در مورد تکنیک‌های عمومی مثل متا تگ، عکس‌ها و غیره اطلاع دارند. اما ممکن است که برخی با عنوان سئو تضمینی با دست‌کاری الگوریتم گوگل کار کنند. این ابزار به صورت کاملا پولی است و توسط توسعه دهندگان ایرانی ایجاد شده است.

عمق خزیدن سایت یا Crawl Depth به تعداد کلیک‌هایی که موتورهای جستجو مثل گوگل باید انجام بدن تا به یه صفحه خاص از سایتت برسن اشاره داره. به‌عبارت دیگه، هر چقدر یه صفحه از صفحه اصلی سایتت دورتر باشه و برای رسیدن بهش نیاز به چندین کلیک باشه، احتمال اینکه به‌خوبی توسط موتورهای جستجو دیده و ایندکس بشه، کمتره. برای اینکه مطمئن بشی سایتت برای موبایل بهینه‌ست، می‌تونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی. این ابزار بهت نشون می‌ده که آیا سایتت روی موبایل خوب نمایش داده می‌شه یا نه، و اگه مشکلی هست، چطور می‌تونی اونو رفع کنی. از طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) استفاده کن تا صفحات سایتت خودبه‌خود با هر سایز صفحه‌نمایشی تطبیق پیدا کنن. هر دوی این ابزارها بهت اجازه می‌دن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی می‌گردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه.

این گونه محتواهای شما به شیوه های مختلفی به اشتراک گذاشته شده و مخاطبین بسیار بیشتری از پست های شما آگاه خواهند شد. علاوه بر آن ایجاد شبکه های اجتماعی قوی موجب دیده شدن آنها در هنگام جستجوی نام برند شما می گردد. این گونه تمام صفحات اول جستجو در نام برند خود را متعلق به خود خواهید کرد. در این راستا سعی کنید در پلتفرم های موجود ثبت نام کرده و توضیحات دقیقی از برند خود در درج کنید. فاکتورهایی مانند اضافه کردن جزییات بیشتر به یک مطلب، استفاده از سبک های نوشتاری ساده و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی می تواند شانس محبوب شدن محتوا را افزایش دهد.

عبارت‌هایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب می‌آیند. این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحت‌تر در نتایج جستجو رتبه می‌گیرند. به‌علاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را می‌خواهد که شما ارائه می‌دهید. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.

حالا می‌دانیم که افزایش رتبه سایت در گوگل چرا تا این اندازه مهم بوده و چه راهکارهایی برای آن وجود دارد؛ اما وب مستر بی عمل به چه ماند؟ به کندوی بی عسل! پس دانستن به تنهایی کافی نیست و اجرای این راهکارهاست که سایت شما را متحول می‌کند! خوب، این راهکارها در اغلب موارد تخصصی هستند و اجرای آن‌ها نیازمند دارا بود دانش در زمینه سئو است. کارشناس سئو نه تنها رتبه وبسایت شما را افزایش می‌دهد، بلکه تمام جوانب سایت را مورد آنالیز قرار خواهد داد.شما را از نقاط ضعف و قوتتان آگاه کرده و حتی کمک می‌کند به سایت از دریچه دید کاربر نگاه کنید. از آن گذشته، کارشناس سئو دانش زیادی دارد و می‌تواند مشکلات سایت را به خوبی تشخیص داده و رفع کند. چه چیزی از این بهتر؟سوالات متداول• برای افزایش رتبه سایت در گوگل، به چه افرادی نیاز داریم؟برای این کار شما به کارشناس سئو، گرافیست کار، نویسنده، ویراستار و ...

لازم است به طور مداوم قسمت های مختلف سایت را بررسی کنید تا درصورتی که قسمتی با مشکل مواجه شد، به سرعت متوجه شوید و آن را برطرف کنید. درصورتی که کاربر با صفحات سایت شما که دچار خرابی و مشکل شده اند روبر شود، از آن خارج می شود و در تجربه کاربری نیز تاثیر می گذارد. در صورتی که سایت شما مسیر کلیک کوتاهی داشته باشد، موتورهای جستجو نیز زمان کمتری را برای بررسی سایت شما صرف می کنند. یکی از روش های بالا بردن رنکینگ سایت، فراهم کردن دسترسی آسان کاربر به صفحات مختلف سایت است. در صورتی که کاربر بتواند از قسمت های مختلف سایت شما به آسانی استفاده کند، تاثیر مثبتی بر تجربه کاربری و سئو سایت می گذارد.

با این حال، مهم است که از خدمات یک شرکت معتبر استفاده کنید که بتواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند. مای کاستومر به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه خدمات سئو، راهکارهای ارزان و به صرفه‌ای را ارائه می‌دهد که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا در دنیای دیجیتال رقابتی، بهینه‌سازی و رشد کنند. با تیم متخصص و تجربه‌دار مای کاستومر، شما می‌توانید مطمئن باشید که سرمایه‌گذاری‌تان به بهترین شکل ممکن خواهد بود و به نتایج قابل توجهی دست خواهید یافت. در نهایت، اگه می‌خوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری. سئوی خارجی شامل همه کارهایی می‌شه که بیرون از سایتت انجام می‌دی تا رتبه بهتری توی گوگل بگیری.

در این مقاله به بررسی روش ها و تکنیک های سئویی می پردازیم که باعث بهبود رتبه گوگل می شوند. اگر با سئو سایت آشنایی کافی ندارید، می توانید مقاله آموزش صفر تا صد سئو را مطالعه نمایید. در لیست 30 تایی که بالاتر برای شما توضیح دادایم تقریبا همه ی معیارهای رتبه بندی از نظر گوگل (آن هایی که عموما همه از آن اطلاع دارند) را توضیح دادیم. واقعیت این است که رتبه بندی در گوگل بر اساس الگوریتم های پیچیده ای صورت می گیرد که همه ی این موارد بالغ بر 200 مورد است و همه ی آن ها تا به امروز مشخص هم نیست! اما در این بخش می خواهیم در مورد برخی از مواردی که اهمیت بیشتری دارند، توضیح بیشتر بدهیم.

از ویژگی‌های این سیستم می‌توان به شناسایی اشتباهات نگارشی و همینطور ارزیابی قدرت بیان نویسنده پرداخت. بنابراین بهتر است برای افزایش رتبه سایت در گوگل، به نگارش محتوای خود توجه بیشتری داشته باشید و چنانچه نیاز به ویرایش دارد، قبل از اقدام به بارگذاری آن را انجام دهید. جالب است بدانید تصاویر نیز به نوبه خود نقش مؤثری در افزایش رتبه سایت در گوگل دارند. به همین دلیل علاوه بر مدیر سئو و محتوا نویس، شما به یک طراح گرافیک نیز نیاز دارید. طراح گرافیک تیم سئوی مای کاستومر، با بررسی نوع کسب و کار شما، طراحی کاربرپسندی ارائه خواهد داد.

به عنوان یک کسب و کار اگر قصد افزایش ترافیک وبسایت خود را دارید، باید نحوه بهینه‌سازی نتایج گوگل را بدانید. برای بهینه سازی و ریسپانسیو بودن سایتتان در موبایل آموزش “آموزش افزایش سرعت سایت برای صفحات موبایل AMP” را مطالعه کنید. قطعا شما هم می دانید که سایت خود را باید برای موبایل و تبلت نیز بهینه نمایید. این روزها استفاده از موبایل و تبلت نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و کاربران زیادی از طریق چنین دستگاه هایی سایت ها را بررسی می کنند. بهینه بودن سایت برای موبایل، یکی دیگر از راههای افزایش rank در گوگل می باشد. چنانچه تعداد آنها بیشتر از حد مشخص شده باشد، گوگل عنوان شما را برای کاربر ناقص نشان خواهد داد.

در پاسخ به سوال چطور سئو سایت را بالا ببریم؟ می توان به بهینه کردن عنوان و توضیحات متا اشاره کرد. پس از سرچ یک موضوع توسط کاربر در گوگل، اولین چیزی که در نتایج نظر او را به خود جلب می کند، عنوان مطالب و متا دیسکریپشن آن است. انتخاب یک عنوان درست و بهینه نوشتن توضیحات متا، از جمله تکنیک های بالا بردن رنک سایت است. عنوان کوتاه و جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید؛ زیرا کوتاه بودن عنوان ها تاثیر بسزایی در رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی دارد. در محتوا " چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ " به صورت کامل نحوه نوشتن عناوین و تیترهای جذاب را گفته ایم.

اگر می خواهید در سایت خود از اسکیما استفاده کنید مطالعه مقاله "اسکیما چیست؟ | نحوه استفاده از schema در وردپرس" به شما در این زمینه کمک می کند. در واقع سایت مپ به گوگل اطلاع می دهد کدام صفحات سایت مهم هستند بنابراین آن ها را راحت تر پیدا می کند. افزودن نقشه سایت باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب می شود و در نتیجه باعث افزایش سئو سایت می شود. در محتوای ثبت نقشه سایت در گوگل به طور کامل نحوه ی معرفی نقشه سایت به گوگل را کامل آموزش داده ایم. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، مؤثر است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

هرچقدر از محتوای یونیک و تأثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل بگوییم بازهم کم است. تولید محتوای یونیک و البته مطابق با اصول سئو می‌تواند علاوه بر افزایش بازدید کاربران از شما، موتور‌های گوگل را به این ترغیب کند که به شما رتبه‌ی بهتری بدهند. امروزه بسیاری از کاربران ایرانی از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) به این معناست که سایت شما به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش و دستگاه‌های مختلف سازگار شود تا تجربه کاربری مناسبی را فراهم کند. بدون داشتن محتوای مفید و تجربه کاربری خوب، سایتت توی رتبه‌بندی گوگل به مشکل برمی‌خوره و ترافیک ارگانیک زیادی نمی‌گیری. چیزی که همیشه باید بهش توجه کنی اینه که محتوایی تولید کنی که برای کاربر جذاب و ارزشمند باشه، نه فقط برای موتورهای جستجو.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری